Oferta dla dzieci i rodziców
Trening umiejętności wychowawczych – cykl zajęć dla rodziców
Ośrodek Profilaktyki i Terapii w Piszu serdecznie zaprasza rodziców na zajęcia warsztatowe ,,Wspieraj swoje dziecko” oparte o trening umiejętności wychowawczych.
Zajęcia mają na celu dostarczenie uczestnikom przydatnych narzędzi pozwalających na budowanie wspierającej opartej na wzajemnym szacunku relacji z dzieckiem.
Podczas zajęć rodzice mają okazję przyjrzeć się potrzebom własnym, dziecka i całej rodziny oraz dokonać refleksji nad swoją relacją z dzieckiem, pojawiającymi się trudnymi sytuacjami i nauczyć się innych, niż dotychczas sposobów reagowania na nie.
Forma warsztatowa oraz niewielka liczebność grupy pozwala na aktywne oraz efektywne poznawanie i uczenie się nowych umiejętności wychowawczych.
Tematyka spotkań dotyczy m. in. umiejętności stawiania granic, komunikacji rodzic – dziecko, ustalania zasad, umiejętności wyciągania konsekwencji i nagradzania, zachęcania do samodzielności i współdziałania, rozumienia uczuć rodzica i dziecka, budowania więzi.
Informacje pod numerem 87 4233560 wew. 22
Zajęcia dla dzieci nieśmiałych ,, Wiele potrafię” organizowane przez OPiT w Piszu
Zajęcia socjoterapeutyczne dla dzieci nieśmiałych i wycofanych ruchowo „Wiele potrafię” podnoszące umiejętności sprawnego funkcjonowania w grupie rówieśniczej, w szkole, w rodzinie.
Ukierunkowane są na kształtowanie umiejętności interpersonalnych, radzenie sobie z trudnymi emocjami, postawy asertywnej i rozwijanie empatii, budowanie prawidłowej samooceny, wzmacnianie pewności siebie i wiary we własne możliwości.
Program przeznaczony jest dla dzieci ze szkół podstawowych z różnymi problemami emocjonalnymi, trudnościami w prawidłowym funkcjonowaniu w grupie rówieśniczej.
Dzięki zajęciom uczestnicy potrafią:
- rozpoznawać i nazywać różne stany emocjonalne
- radzić sobie z własnymi emocjami
- wymienić swoje mocne strony
- być asertywnym
- budować relacje z rówieśnikami, współpracować w grupie.
A także:
- wierzą w swoje możliwości i umiejętności
- wiedzą, jak zachować się w określonych sytuacjach zaistniałych w szkole, na dworze lub w domu.
- Po każdym powitaniu wykonywane są gry i zabawy ruchowe mające na celu zintegrowanie grupy, odreagowanie napięć oraz usprawniające funkcjonowanie społeczne. Umożliwiają one uczestnikom zdobycie różnorodnych doświadczeń indywidualnych oraz z rówieśnikami.
- Zabawy w grupie są podstawą do rozmów na określone tematy. Zaangażowanie i uczestniczenie w poszczególnych sytuacjach daje możliwość przeżywania określonych emocji, a tym samym umożliwia znalezienie sposobów (rozwiązań) na poradzenie sobie z określoną, trudną dla dziecka sytuacją.
- Podczas zajęć dzieci będą wykonywać różnorodne prace plastyczne, dzięki którym uzewnętrzniają swoje emocje.
- Wspólne pożegnanie.
- Praca zespołowa, praca indywidualna, ćwiczenia ruchowe, metody aktywizujące, techniki relaksacyjne, bajka, wizualizacja, pogadanka, rysunek.
- Spotkanie informacyjne dla rodziców.
- Indywidualne rozmowy z rodzicami, przekazywanie im wskazówek do pracy z dzieckiem w domu.
Struktura zajęć:
Formy i metody pracy
- Praca zespołowa, praca indywidualna, ćwiczenia ruchowe, metody aktywizujące, techniki relaksacyjne, bajka, wizualizacja, pogadanka, rysunek.
- Spotkanie informacyjne dla rodziców.
- Indywidualne rozmowy z rodzicami, przekazywanie im wskazówek do pracy z dzieckiem w domu.